15, 16.11.2023
Запити на вибірку даних. Створення звітів за однією чи кількома таблицями
Сьогодні детально завершуємо роботу з базами даних, тому зупинимось на двох головних моментах: запитах (допомагають отримати основну інформацію із бази даних) та звітах (наприклад, наш ліцей подає звіт ЗНЗ-1 - у ньому основна інформація про учнів і класи)
Крок 1: Створення запитів
Переглянь або відео про створення запитів👇
Крок 2: Створення звітів
Переглянь або відео про створення звітів👇
08, 09.11.2023
Реляційна база даних. Створення та відкриття бази даних
Урок 08.11.2023 о 14.45 за посиланням
Сьогодні детально розглянемо всі види баз даних та зупинимось на найпопулярнішій - реляційній
Крок 1: Моделі подання даних
Переглянь або відео👇:
Крок 2: Створення та відкриття бази даних
Сьогодні розглянемо, як створити базу даних на прикладі моделі сутність-зв'язок, яку ми створювали в минулий понеділок.
Переглянь відео:
👉Крок 3: Завдання
Дай відповіді на питання у формі
__________________________________________
Уроки 15, 16
01, 02.11.2023
Поняття бази даних і систем керування базами даних (СУБД)
Урок 01.11.2023 о 14.45 за посиланням
У 9 класі ми вже вивчали основи роботи з базами даних. То ж, виконай наступні вправи на актуалізацію.
Крок 1: Пригадуємо
Зверни увагу на правильні відповіді (якщо допустиш помилку), запам'ятай або запиши й виконай ще раз. Вказуй і прізвище, й ім'я
Крок 2: Що таке база даних?
Як ми вже з’ясували, базою даних є структурована сукупність даних, які відображують стан об’єктів певної предметної області та зв’язки між ними.
👉Розробник бази даних повинен описати певну предметну область, змоделювати її для використання у вигляді бази даних. Така модель називається моделлю сутність-зв'язок, побудовою якої зараз і займемось.
Крок 3: Моделі баз даних
Ми знаємо, що найбільш поширеною є реляційна модель, в основі якої лежать таблиці з наборами однотипних об’єктів. 👉Тобто передусім, аналізуючи предметну область, потрібно виділити об’єкти й виокремити серед них сутності – множини об’єктів, котрі мають однаковий набір параметрів, суттєвих для бази даних.
💥Наприклад, у школі є різні класи – це об’єкти, котрі належать до сутності Клас. У класі вчаться учні – що належать до сутності Учень. У бібліотеці зберігаються книги – сутність Книга. У кожному випадку конкретний екземпляр сутності, конкретний об’єкт, має такий же набір властивостей, як й інші об’єкти тієї ж сутності, але різні значення властивостей.
Крок 3: Побудова моделі "сутність-зв'язок"
👍Сутності записуються у прямокутниках, під якими вказується перелік їхніх властивостей або атрибутів
👍З сутностями, ніби, розібрались. Тепер зв’язки між ними. Передусім потрібно знати, що типів зв’язків є всього три: один до одного, один до багатьох і багато до багатьох.
Один до одного – це клас та класний керівник. В одного класу може бути лише один класний керівник, і вчитель може бути класним керівником лише одного класу. Тому – 1 до 1.
Один до багатьох – у класі вчиться багато учнів, але учень вчиться лише в одному класі. У школі багато класів, але конкретний клас належить лише до однієї школи.
І багато до багатьох – вчитель викладає у багатьох класах, а у класі викладає багато вчителів. Актор знімається у багатьох фільмах, а у фільмі знімається багато акторів.
Більше ніяких типів зв’язків не буває, всіх їх можна віднести до одного з трьох типів.
Крок 4: Завдання
Побудуємо модель у програмі Word (зразок)
Завдання:
Немає коментарів:
Дописати коментар