МУЛЬТИМЕДІА ТА ГІПЕРТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ

Уроки 31, 32

28, 29.12.2023

Роль мультимедійних засобів в житті людини

Вітаю! На цьому тижні ми закінчуємо вивчення базового модуля

Крок 1: Переглянь презентацію

Посилання на презентацію

Крок 2: Цікаві посилання

Сайт "StopFake"

Подкасти

Крок 3:  Завдання

Тест

_______________________________________

Уроки 29, 30

21, 22.12.2023

Проєктування відеоконтенту. 

Соціальна реклама

Урок 22.12.2023 о 09.00 за посиланням

Вітаю! На цьому тижні ми працюємо із особливостіми створення плану відеоконтенту, особливості запису та монтажу, а також попрацюємо із особливим типом відеоконтенту - соціальною рекламою

Крок 1: Чому саме відеоконтент?

Серйозний ріст кількості відеоконтенту розпочався у 2005 році із запуском YouTube.
Оскільки технологія створення якісних відео стає легшою, вона набуває все більшої популярності. Але це не єдина причина, чому сьогодні відео є панівною формою спілкування.
Відбувся розвиток технологій смартфонів, які зробили перегляд відео простішим і зручнішим. Тоді пандемія збільшила споживання онлайн-медіа в США на 215 %.

Крок 2: З чого почати?

Проєктування відеоконтенту потребує певних навичок і структури. Під час створення відеоконтенту необхідно звернути увагу на кілька пунктів.
👉1. Ідея!
Будь-який проєкт починається із творчого задуму чи ідеї щось втілити у життя. Загалом, будь-який проєкт — це спочатку ідея чи задум, а лише потім план для її реалізації та власне технічна чи практична реалізація плану.
👉2. Яка аудиторія вашого відео? Для кого це відео?
Перед тим, як почати розробляти сценарій для свого відео, вам потрібно визначити, для кого воно. Відповідь на ці питання може вплинути на:
  • формат вашого відео (сюжет, інтерв’ю, реклама);
  • довжину вашого відео;
  • де ви розміщуєте своє відео.
👉3. Яка мета вашого відео?

Важливо починати створення сценарію відео, просто думаючи про свою мету. Отже, перш ніж перейти до сюжетної лінії, персонажа чи місця події, з’ясуйте чому.

Чому ви робите це відео?

Не переходьте до сценарію свого відео, не визначившись із єдиною метою.
👉4. Оберіть головного героя для свого відео
Але якщо в відео не буде головного героя, то перш ніж почати писати сценарій, вирішіть, хто або що буде в центрі уваги.
👉5. Створіть сценарний план
План дозволить вам задокументувати відповіді на найважливіші питання проєкту, а також швидко орієнтуватися в його частинах.
Сценарний план повинен відповідати певній формулі:
  • На чому ви хочете наголосити?
  • Які ключові висновки відео? Чого повинні навчитися глядачі, переглянувши його?
  • Який ваш заклик до дії? Що ми хочемо від глядачів після перегляду відео?
👉6. Напишіть докладний сценарій.
Якщо це сюжет, то пропишіть кожну частину вашого відео.
Якщо це інтерв’ю, то напишіть перелік питань, які потрібно поставити співрозмовнику.
Кілька порад, якими не слід нехтувати при написанні сценарію. Створіть потужний початок. Найбільше глядачів — протягом перших 10 % вашого відео. Отже, ваша головна мета під час написання сценарію — зацікавити глядачів на початку, щоб вони дивилися до кінця.
Будьте лаконічними. Коротші відео, як правило, переконливіші за довші.
Пишіть короткими абзацами. Так буде легше контролювати час і не зациклюватися на одному пункті плану.
Використовуйте візуальний контент. Візуальний контент зробить відео цікавішим для перегляду.
Крок 3: Соціальна реклама
Соціальною рекламою заведено називати інформацію будь-якого виду, розповсюджену в будь-якій формі, що спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей, розповсюдження якої не має на меті отримання матеріального прибутку.
Існує щорічний фестиваль соціальної реклами SAAD (Social Awareness Ads Festival), на якому представлені найкращі роботи світу.
💪Крок 4: Завдання

Сформулюйте ідею для соціальної реклами та створіть сценарний план на актуальну тему із запропонованих нижче:
  • підвищення рівня цифрової грамотності серед населення;
  • комп’ютерна залежність серед підлітків;
  • мережевий нетикет.
✍ Роботу надішліть на електронну скриньку teacheritschool1@gmail.com

_______________________________

Уроки 27, 28

14, 15.12.2023

Дизайн шрифтів

Вітаю! На цьому тижні знайомимось із дизайном шрифтів

Крок 1: Дизайн шрифтів. Що це і хто цим займається?

Дизайн шрифтів - найпомітніша і водночас найвідповідальніша робота в галузі проєктного дизайну. Створювати знаки, що кодують та передають інформацію, — це майстерність високого класу. Адже світові має бути представлений новий твір графічного дизайну. При цьому цінність будь-якого текстового шрифту тим вища, чим ближче його зображення до класичних, вироблених віками конструкцій букв.

Сказати нове слово у дизайні шрифту — дуже складне завдання. Все давно відомо, і якщо залучити в класичні форми букв щось надто незвичайне, читачі «спотикатимуться» під час сприйняття інформації. А це «незвичайне» може полягати у частках міліметра. Дизайнерам текстових шрифтів залишається лише працювати над дрібними деталями, зберігаючи при цьому загальноприйняту конструкцію.

Що роблять дизайнери шрифтів?

  • Ескізи — на цьому етапі відбувається пошук характеру шрифту, визначається його призначення і назва.
  • Контури літер у спеціалізованих комп’ютерних програмах. Найчастіше дизайнери починають роботу з відмальовування двох літер алфавіту, що мають різний графічний зміст. Одна з них повинна складатися переважно з прямих форм, в українському алфавіті це може бути літера «п». Друга літера має будуватися з округлих обрисів. Це, звичайно ж, літера «о».
  • Вимальовують всі літери розробленої системи, співвідношення тонких і товстих штрихів, а також радіусів заокруглених елементів.

У процесі створення букв дизайнери обов’язково друкують ними слова й аналізують, наскільки гармонійна їхня шрифтова ідея і чи не потрібно її відкоригувати, щоб слова набули максимальної читабельності.

Стиль та міра — найважливіші складники всього шрифтового дизайну. Шрифти, що розробляються, повинні мати гармонійний контраст товстих і тонких штрихів.

👆Крок 2: Цікавинки про українські шрифти

👉Дизайнер Богдан Гдаль розробив новий шрифт для назви станції метро "Площа Українських героїв"
👉Сервіс для розпізнавання шрифтів
👉Хто в Україні створює шрифти

👉Приклади українських шрифтів


💪Крок 3: Завдання


  1. Відкрийте BitFontMaker2* — онлайн-редактор шрифтів.

  1. Спробуйте створити власний шрифт або декілька букв.

  2. Напишіть своє ім’я створеним шрифтом.


✍ Зробіть скриншот сторінки та надішліть покликання на електронну скриньку teacheritschool1@gmail.com

_______________________________________

Уроки 25, 26

07, 08.12.2023

Проєктний дизайн

Урок 07.12.2023 о 09.55 за посиланням

Вітаю! На цьому тижні знайомимось із проєктним дизайном

Крок 1: Що називають проєктним дизайном

Проєктний дизайн — це унікальне поєднання мистецтва, науки та технологій, яке дозволяє створювати інноваційні та функціональні продукти, які сприяють покращенню якості життя та забезпечують зручність користування.

Відеодизайн, або проєктний дизайн — це творча сфера сценічного мистецтва, яка займається створенням та інтеграцією:
👉фільмів;
👉анімаційної графіки;
👉живої трансляції в галузі театру, опери, танців;
👉показів моди;
👉шоу, концертів та інших живих подій.

Проєктний дизайн є поєднанням різних сфер дизайну в єдиний проєкт, кожен елемент якого буде гармонійно підібраним та працюватиме як невіддільна частина кінцевого результату.

👆Найчастіше в проєктах поєднуються аспекти:
💫sound-дизайну;
💫motion-дизайну;
💫дизайну шрифтів.

Тому на цьому занятті ми поговоримо про кожен окремий аспект і спробуємо себе в кожній із цих сфер.

Крок 2: Роль відеодизайнера

Крок 3: Актуальні навички проєктного дизайнера

  • гостре око на деталі та критичне мислення;

  • креативність і пристрасний інтерес до монтування кіно та відео;

  • терпіння і концентрація;

  • вміння слухати інших і злагоджено працювати в команді;

  • високий рівень самомотивації;

  • організаторські навички та навички керування часом;

  • вміння працювати в умовах жорстких дедлайнів;

  • вміння переконувати, наводити аргументи.

Актуальні теми:
Крок 4: Хто такий sound-дизайнер?

Основне завдання sound-дизайнерів — це пошук адекватних рішень для підтримки візуального ряду за допомогою відповідного звукового супроводу. Потрібно постійно дотримуватися не тільки загальної концепції проєкту, але й особливих технічних вимог для подальшого використання продукту: формату, тривалості, параметрів аудіофайлів тощо.
Приклади ресурсів:
👌Ocean Waves* — ресурс, який дає змогу створювати музичні треки разом зі своїми друзями в режимі реального часу.

👌Scribble.audio* — вебсинтезатор, який перетворює ваші малюнки на цикли звуку.

👌808303.studio* — онлайн-студія, яку запустили компанія Roland та японський дизайнер, винахідник та звукорежисер Юрі Сузукі. Таку назву вигадали не просто так — платформу повністю присвячено легендарним пристроям TR-808 та TB-303 від Roland — найголовнішим винаходам історії електронної музики.

Крок 5: Хто такий motion-дизайнер?

Motion-дизайнери створюють анімаційну 2D-і 3D-графіку. Інакше кажучи, змушують статичні цифрові зображення рухатися. Професія підходить для творчих людей, які на «ти» із сучасним програмним забезпеченням для творців цифрового відеоконтенту.
💪Крок 6: Завдання

Створіть анімоване відео (до 2 хв) на вільну тему. Тип відео оберіть самостійно: вертикальне, квадратне, відео для Instagram чи Facebook.

Можливі інструменти для використання

Animaker* — хмарний ресурс для створення анімації, який дає змогу користувачам створювати анімаційні відео за допомогою попередньо задизайнених персонажів і шаблонів.

Аnimatron* — онлайн-сервіс для створення відео та анімації.

Jitter.video — моушен дизайн.

Vidcatter.io — текст у відео.

Роботу надсилай на електронну скриньку teacheritschool1@gmail.com

___________________________

Уроки 23, 24

30.11.2023, 01.12.2023

Мультимедіа дизайн

Урок 30.11.2023 о 09.55 за посиланням

На цьому тижні знайомимось із мультимедіа дизайном

Крок 1: Компоненти мультимедіа

На попередньому тижні ми познайомились з основними компонентами мультимедіа, тому зараз пропоную переглянути зображення, щоб пригадати

Крок 2: Сфери застосування мультимедіа




Крок 3: Основні тренди сучасного дизайну





Крок 4: Сайт як витвір мистецтва
Скористайся наведеними нижче посиланнями, щоб переконатись, що сайти можуть бути витворами мистецтва
Крок 5: Основні напрямки мультимедійного дизайну


Крок : Завдання

  1. Поміркуйте про тренди, запропонуйте актуальний тренд, пов’язаний з інформаційними технологіями, будь-якої сфери нашого життя.
  2. Опишіть 5–7 реченнями ваше ставлення до нього.
  3. Наведіть приклад застосування цього тренду.
  4. Надішли на електронну скриньку   teacheritschool1@gmail.com
__________________________________________

Уроки 21, 22

23, 24.11.2023

Технології опрацювання мультимедійних даних. 

Проєктування та створення об'єктів мультимедіа

Урок 23.11.2023 о 09.55 за посиланням

Сьогодні починаємо наступний модуль "Мультимедійні та гіпертекстові документи". Спочатку, пригадаймо, що належить до мультимедійних даних

👉Крок 1: Мультимедіа -  це...

Мультимедія - це поєднання різних способів (модальностей, режимів) подання повідомлень:

  • текст;
  • аудіо (звук);
  • зображення;
  • анімацію;
  • відео (рухомі зображення, фільми);
  • інтерактивні елементи.

👉Крок 2: Шкала розвитку технологій мультимедіа

або коротше:

👉Крок 3: Сфери використання мультимедіа

Мультимедія широко використовується у різних сферах.


Креативні індустрії - це перелік видів економічної діяльності, що мають потенціал до створення доданої вартості та робочих місць через культурне (мистецьке) та/або креативне вираження, а їх продукти та послуги є наслідком індивідуальної творчості, навичок і таланту.

До креативних індустрій відносяться (класифікація ЮНКТАД):

  • традиційна культура: творчі ремесла, декоративне-прикладне мистецтво, фестивалі;
  • культурні пам’ятки: бібліотеки, археологічні пам’ятки, музеї, виставки;
  • аудіовізуальні медіа: кінематограф, телебачення, радіомовлення;
  • медіа: програмне забезпечення, відеоігри;
  • дизайн: мода, графічний дизайн, промисловий дизайн, дизайн інтер’єру;
  • креативні послуги: культурні й цифрові послуги, реклама;
  • образотворче і сценічне мистецтва.
👉Крок 4: Проєктування об'єктів мультимедіа
Ще рік тому, створення мультимедіа вимагало багацько часу. Але із появою ШІ, це завдання можливо розв'язати значно швидше:
👌Створення зображень
👌Створення відео


👆👆Скористайся одним із посилань із Крок 4 і створи об'єкт мультимедіа (зображення, анімацію, відео)
Роботу надсилай на електронну скриньку teacheritschool1@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар