Системи керування базами даних

Уроки 19, 20

16, 17.11.2023

Запити на вибірку даних. Створення звітів за однією чи кількома таблицями

Урок 16.11.2023 о 09.55 за посиланням

Сьогодні детально завершуємо роботу з базами даних, тому зупинимось на двох головних моментах: запитах (допомагають отримати основну інформацію із бази даних) та звітах (наприклад, наш ліцей подає звіт ЗНЗ-1 - у ньому основна інформація про учнів і класи)

Крок 1: Створення запитів

Переглянь або відео про створення запитів👇

Крок 2: Створення звітів

Переглянь або відео про створення звітів👇

Крок 3:  Завдання
👉Оформ конспект з основними відомостями з сьогоднішнього уроку за посиланням 1 та за посиланням 2  
Конспект надсилай на електронну скриньку teacheritschool1@gmail.com
_______________
Уроки 17, 18

09, 10.11.2023

Реляційна база даних. Створення та відкриття бази даних

Урок 09.11.2023 о 09.55 за посиланням

Сьогодні детально розглянемо всі види баз даних та зупинимось на найпопулярнішій  - реляційній

Крок 1: Моделі подання даних

Переглянь або відео👇:

або опрацюй презентацію

Крок 2: Створення та відкриття бази даних

Сьогодні розглянемо, як створити базу даних на прикладі моделі сутність-зв'язок, яку ми створювали в минулий понеділок.

Переглянь відео:

👉Крок 3: Завдання

Дай відповіді на питання у формі

__________________________________________

Уроки 15, 16

02, 03.11.2022

Поняття бази даних і систем керування базами даних (СУБД)

Урок 02.11.2023 о 09.55 за посиланням

У 9 класі ми вже вивчали основи роботи з базами даних. То ж, виконай наступні вправи на актуалізацію. 

Крок 1: Пригадуємо

Зверни увагу на правильні відповіді (якщо допустиш помилку), запам'ятай або запиши й виконай ще раз. Вказуй і прізвище, й ім'я


Крок 2: Що таке база даних?

Як ми вже з’ясували, базою даних є структурована сукупність даних, які відображують стан об’єктів певної предметної області та зв’язки між ними. 

👉Розробник бази даних повинен описати певну предметну область, змоделювати її для використання у вигляді бази даних. Така модель називається моделлю сутність-зв'язок, побудовою якої зараз і займемось.

Крок 3: Моделі баз даних

Ми знаємо, що найбільш поширеною є реляційна модель, в основі якої лежать таблиці з наборами однотипних об’єктів. 👉Тобто передусім, аналізуючи предметну область, потрібно виділити об’єкти й виокремити серед них сутності – множини об’єктів, котрі мають однаковий набір параметрів, суттєвих для бази даних. 

💥Наприклад, у школі є різні класи – це об’єкти, котрі належать до сутності Клас. У класі вчаться учні – що належать до сутності Учень. У бібліотеці зберігаються книги – сутність Книга. У кожному випадку конкретний екземпляр сутності, конкретний об’єкт, має такий же набір властивостей, як й інші об’єкти тієї ж сутності, але різні значення властивостей.

Крок 3: Побудова моделі "сутність-зв'язок"

👍Сутності записуються у прямокутниках, під якими вказується перелік їхніх властивостей або атрибутів

👍З сутностями, ніби, розібрались. Тепер зв’язки між ними. Передусім потрібно знати, що типів зв’язків є всього три: один до одного, один до багатьох і багато до багатьох.

Один до одного – це клас та класний керівник. В одного класу може бути лише один класний керівник, і вчитель може бути класним керівником лише одного класу. Тому – 1 до 1.

Один до багатьох – у класі вчиться багато учнів, але учень вчиться лише в одному класі. У школі багато класів, але конкретний клас  належить лише до однієї школи.

І багато до багатьох – вчитель викладає у багатьох класах, а у класі викладає багато вчителів. Актор знімається у багатьох фільмах, а у фільмі знімається багато акторів.

Більше ніяких типів зв’язків не буває, всіх їх можна віднести до одного з трьох типів.

Крок 4: Завдання

Побудуємо модель у програмі Word (зразок)

Три сутності, і три зв’язки. Потрібно зауважити, що побудова зв’язку учитель навчає учня буде помилкою. Якщо вчитель навчає 11-А клас, у якому навчається учень Іваненко, то факт навчання цього учня у цього вчителя випливає зі зв’язків «вчиться» і «навчає», і зберігання цього факту ще раз буде просто надлишковим. Але що гірше – це може внести суперечність у дані, порушуючи їхню цілісність. Наприклад, вчитель навчає лише 11-А клас, і навчає учня Петренка, котрий вчиться в 11-Б. У межах школи та усталеного розкладу уроків вчителів у класах – це неможливо, тож зв’язок вчитель навчає учня – є зайвим і не повинен з’являтися на схемі моделі сутність-зв'язок.

Завдання:
Скласти модель сутність-зв'язок для предметної області Відеопрокат. У фільмах знімаються актори, виконуючи ролі. Про актора відомі прізвище, ім’я, рік народження, є фото та біографія. Про фільми відома інформація: назва, режисер, рік випуску, країна, жанр (фільм може належати до кількох жанрів), тривалість фільму, наявність нагород. Про клієнтів пункту відео прокату відомі прізвище, ім’я, рік народження, адреса проживання та телефон. Кожен з них може брати у прокат фільми, при цьому фіксується дата отримання та повернення фільму. Клієнт може брати кілька фільмів одночасно; всі фільми представлено в єдиному екземплярі.
💫Роботу виконуй у Word або у доступному середовищі. Можеш скористатись аркушем в клітинку. Фото роботи надсилай на електронну скриньку:
teacheritschool1@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар