3-D графіка 9б

Уроки 61, 62

30.04, 03.05.2024

Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою

Урок 30.04 у Meet о 9.00 за посиланням

Вітаю! Продовжуємо вивчення тривимірної графіки. На попередньому уроці ми дізнались історичні факти розвитку комп'ютерної графіки 

Крок 1: Класифікація програм тривимірної графіки

👉За призначенням:

  • для перегляду 3D-моделей:
    • "3D-моделі" – стандартний додаток Windows 10;
    • Word та PowerPoint з пакета Microsoft Office версії 13 і наступних;
    • Веб-додаток Model-Viewer (https://modelviewer.dev).
  • для створення 3D-моделей (3D-редактори):
  • для візуалізації (рендерингу) 3D-об’єктів:
    • V-Ray;
    • RenderMan;
    • Sunflow.

👉За галузями застосування:

  • для інженерного проєктування:
    • Компас 3D;
    • AutoCAD;
    • nanoCAD free;
    • SolidWorks;
    • LEGO Digital Designer;
  • для створення архітектурних моделей:
    1. SketchUp;
  • для проєктування меблів, інтер’єру:
    1. PRO100;
    2. Sweet Home 3D;
  • для кінематографії, мультиплікації:
    1. Cinema 4D;
    2. Autodesk Maya;
    3. Houdini;
  • для розробки комп’ютерних ігор:
    1. Unity;
  • універсальні 3D-редактори:
    1. 3DStudio MAX;
    2. MODO;
    3. Blender.

Крок 2: Завдання

Переглянь відеоінструкцію виконання проєкту

Скриншот надішли на електронну скриньку  teacheritschool1@gmail.com

__________________________

Урок 60

26.04.2024

Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації

Урок 26.04 у Meet о 9.55 за посиланням

Вітаю! Сьогодні починаємо останній модуль у 9 класі "Тривимірна графіка". Цей розділ має широке практичне застосування: у кіно, в іграх, в архітектурній візуалізації, у друкованій продукції, в науці. 

Крок 1: Що таке тривимірна графіка?

👉Триви́мірна гра́фіка, або 3D-графіка (від 3 Dimensions — «3 виміри») — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та інструментів (як програмних, так і апаратних), призначених для зображення об'ємних об'єктів.

Цікаво!

💫Чайник з Юти  - комп'ютерна модель, що стала одним з еталонних об'єктів тривимірної графіки.

Його значення можна асоціювати з програмою "Hello world" у програмуванні. 


💫Перша людина, намальована за допомогою комп'ютерної графіки, має назву Boeing Man. Вільям Феттер створив це зображення для ролі пілота у короткометражній анімації 1964 року. 



Крок 2: Принципи тривимірного моделювання

3D-модель будується з тривимірних примітивів – об’ємних і плоских геометричних тіл, які отримали узагальнену назву сітка. 
Кожен тривимірний примітив може бути описаний математично.

Основні тривимірні елементи: 
Плоскі – квадрат і коло
Об’ємні – куб, сфера, циліндр, конус, тор

Поверхня 3D-моделі об’єкта розділяється на невеликі плоскі ділянки – грані, що мають форму багатокутника (переважно трикутники та чотирикутники). 
Грань обмежена відрізками – ребрами
Кожне ребро має дві вершини.

Перетворення, що можуть виконуватись над елементами 3D-моделі:
 - переміщення всього об’єкта або окремих вершин, ребер, граней;
 - поворот;
 - масштабування (змінення розмірів) та ін.

Основні властивості 3D-моделей:
 - кількість вершин, ребер і граней, їх розташування на поверхні моделі;
 - види матеріалів, які покривають поверхню.

💫Крок 3: Завдання

Обери одну із тем нижче, добери цікаві факти з ілюстраціями та надішли на електронну скриньку  teacheritschool1@gmail.com

Теми на вибір:

1. Чайник із Юти

2. Вільям Феттер. Творчий шлях

3. Boeing Man

4. Використання тривимірної графіки у сьогоденні

________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар