МАТЕМАТИКА 5 КЛАС

19.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні працювати з променем, прямою та площиною. Отже, записуємо:

19 листопада

Класна робота

Промінь, пряма, площина

2. Вчора ми  розглянули основні характеристики і відмінності променя, прямої та відрізка. Сьогодні узагальнимо ці знання та познайомимось з основними властивостями площини.

                         Вправа 614

!Пам'ятаєш? Промінь має початок, але не має кінця.

Вправа 615

Щоб дізнатись, чи є перетин, пригадай основні властивості. Наприклад, пряма АВ і відрізок CD НЕ ПЕРЕТИНАЮТЬСЯ. Пряма АВ і промінь CD  також  НЕ ПЕРЕТИНАЮТЬСЯ, бо промінь продовжено в іншу сторону.

Вправа 616

Вправа 617

* Вправа 621

________________________

18.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні працювати з променем, прямою та площиною. Отже, записуємо:

18 листопада

Класна робота

Промінь, пряма, площина

2. Переглянь відео до 5:46 або прочитай параграф 18 на сторінках 101-102

 

Вправа 602

! Пам'ятай, що промінь називаємо з точки, з якої він виходить! Перевір себе за допомогою відео вище.

Вправа 604

! Точка М НЕ ПОВИННА бути кінцем променя і  точка А є спільною

Вправа 606

!Відрізки мають і початок, і  кінець, пряма не має ні початку, ні кінця, промінь  - має початок, але не має кінця.

Вправа 608

Перевір себе за допомогою відео (час 12:52)

Вправа 612

Виконай самостійно. Фото цієї задачі чекаю у вайбер

_______________________

17.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні продовжуємо працювати з відрізками та їх довжинами. Отже, записуємо:

17 листопада

Класна робота

Відрізок та його довжина

2. Виконай математичний диктант

3. Виконай наступні вправи

Вправа 583

Якщо отримали рівні частини, то це значить. що відрізок "розрізано" навпіл. Тобто, якщо весь відрізок 8 см, то точною С він буде поділений на 2 частини по 4 см. Побудуй!

Вправа 585

1)Виміряй довжину відрізка АВ і точно такий побудуй відрізок DC

2) Виміряй довжину відрізка KM і точно такий побудуй відрізок PQ

3) TC має бути КОРОТШИЙ за AB, але ДОВШИЙ за КМ.

Вправа 586

За малюнком видно, що AB=AC+BC

***Вправа 588

Це ускладнене завдання, тому тим, хто його виконає, буде 12 балів.

!Завдання надсилай в особисті повідомлення в вайбер!

__________________________

16.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні ми починаємо працювати над темою: "Відрізок і його довжина". Отже, записуємо: 

15 листопада

Класна робота

Відрізок та його довжина

2. Пригадаймо спочатку одиниці вимірювання довжин:


Перевір себе: 

24 мм=....см...мм

35 см=..дм...см

109 см=...м...дм...см

3. Переглянь відеопояснення

4. Виконаємо вправи:

Вправа 574

! Ти можеш назвати точки ТІЛЬКИ латинськими літерами!

Вправа 577

! Приклади лінійку та акуратно виміряй довжини відрізків. 

Вправа 578

Переглянь відеопояснення та акуратно побудуй відрізки

Вправа 581

Запиши відповідь у зошит та перевір себе за допомогою відеопояснення

Вправа 582
Цю вправу також можеш перевірити за допомогою відео
!Самостійно виконай вправу 584 та надішли фото у вайбер в особисті повідомлення!

__________________________

15.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні ми з вами будемо розв'язувати задачі на всі дії з натуральними числами.
2. На минулому уроці ви виконували контрольну роботу. Проблеми, які виникли, в більшості стосувались складання та розв'язування ускладнених рівнянь. Будь ласка, прогортайте за необхідності уроки та освіжіть у пам'яті правила розв'язування рівнянь на с.61.
3. Пригадаємо правила:
4. Запиши:

15 листопада

Класна робота

Вправа 544

1) 426*205-57 816 :72
Першою виконуємо дію множення, потім  - ділення, остання дія - віднімання.
!Виконуй розрахунки акуратно і "в стовпчик"

2) (362 195 +86 309): 59
Першою виконуємо дію в дужках, потім ділення

3) 2001:69+58 884:84
Виконуємо спочатку ділення, останньою - додавання

4) 249 747 :(4905-1896)
Першою виконуємо дію в дужках, потім  - ділення

                          Вправа 546
1) Спершу знайдемо швидкість теплохода: 
175:5
2) Потім знайдемо швидкість поїзда:
315:5
3)Знайдемо різницю швидкостей
!Виконуй розрахунки акуратно і "в стовпчик"
Вправа 548
1)78*х+3217, х=52
78*52+3217=4 056+3 217=7 273
Знайди значення виразів 2,3,4 самостійно. Веди записи акуратно! Я візьму зошити на перевірку у четвер, коли вийдемо на навчання.

_______________________

12.11.2021

Вітаю! Сьогодні ми з вами розв'язуємо контрольну роботу. Якщо день твого народження - число парне, то ти виконуєш 2 варіант, якщо непарне, то 1 варіант.

__________________________________________

11.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні продовжуємо повторювати, що ми вивчали з теми.  Отже, записуємо:

11 листопада

Класна робота

2. Розв'яжемо зразок варіанту контрольної роботи


№1

Якщо у Марійки було 100 грн і вона витратила певну суму на покупку, то в неї залишилось 100-b.

№2

У цьому завданні необхідно на місце невідомого підставити 5. Наприклад, 30:х=6

30:5=6

6=6

Отже, 5 є коренем рівняння 30:х=6

№3

Щоб знайти, скільки сторінок було надруковано за 1 хв, треба 48 поділити на 6 хв

48:6=8 (сторінок)

№4

у=5х-2, якщо х=3

Підставило замість х 3 і знайдемо значення у.

5*3-2=15-2=13

у=13

№5

У цьому завданні необхідно знайти у. 

7у+2у=360

у(7+2)=360

у*9=360

у=360:9

у=40

№6

Спочатку знайдемо відстань, яку проїде автомобіль за 7 год.

80*7=560 (км)

Знайдемо швидкість після зменшення

80-10=70 км/год

Знайдемо час

560:70=8 (год)

№7

(329+х)-519=832

329+х=832+519  - оск., невідоме зменшуване, то ми до різниці додаємо від'ємник

329+х=1351

х = 1351-329 - оск., невідоме другий доданок, то від суми віднімаємо відомий доданок

х=1022

№8

х- друге число

3х - перше число

3х-х=420

2х=420

х=210 - друге число

3*210=630 - перше число

№9

Знайдемо, скільки було заплачено за 7 зошитів: 7*b

Оскільки, здача 37 грн, то загальна сума грошей х буде дорівнювати 7b+37=x

x=7*3+37=21+37=58 (грн)

Завдання для самостійної роботи:

на 6 балів - №485

на 9 балів - №8 та 9 зі сторінки 84

На 12 балів - №10 та 11 зі сторінки 84

Форма для відповідей

______________________

10.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні повторюємо, що ми вивчали з теми. Повторимо основні правила розв'язування рівнянь, складання виразів, знаходження їх значень, а також пригадаємо різні типи текстових задач. Отже, записуємо:

10 листопада

Класна робота

2. Розв'яжемо задачу 479. Такого типу ми розв'язували вчора. Пам'ятаєш, за х ми позначаємо найменше число.

Вправа 479

х - літрів у другому бідоні

х+7- літрів у першому бідоні

Складаємо рівняння:

х+х+7=53

2х+7=53

2х=46

х=23 - літрів у другому бідоні

23+7=30  - літрів у першому бідоні

                                                                  Вправа 481


x+2x+(x+220)=1420

4x+220=1420

4x=1420-220

4x=1200

x=300 (кг) - зібрано картоплі за І день

300*2=600 (кг) - зібрано картоплі за ІІ день

300+220=520 (кг) - зібрано картоплі за ІІІ день
                                                                        Вправа 484

1) 7х*20у, якщо х=5, у=17

7х*20у=140ху

140*5*17=700*17=11900

2) 125а*8b*7с, якщо а=2, b=3, с=1

Розв'яжи самостійно

Виконай вправи 1-7 зі сторінки 83 та надішли відповідь у формі

________________________

09.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні будемо розв'язувати текстові задачі за допомогою рівнянь. Отже, записуємо:

9 листопада

Класна робота

Розв'язування текстових задач за допомогою рівнянь

2. Для роботи з таким типом задач, необхідно запам'ятати важливе правило: за невідоме х позначаємо найменше число. Розв'яжемо задачу 473

Вправа 473

З задачі бачимо, що найменша кількість сторінок була прочитана за перший день, тому

І день - х сторінок

ІІ день - 2х сторінок

складаємо рівняння х+2х=78

Розв'яжи самостійно, перевір себе за допомогою відео

За схожим алгоритмом розв'язуємо задачу 474
Трохи відрізняється задача 478. В умові використано наступне: "перша виготовила НА 3 більше".Тому
х- виготовила ляльок друга подруга
х+3 - виготовила ляльок перша подруга

Виконай самостійну роботу

_______________________

08.11.2021

09.11.2021 о 8.30 проведемо відеоурок у Meet. Встановлювати програму не потрібно! Посилання надішлю у групу

1. Вітаю! Сьогодні продовжуємо працювати над текстовими задачами. Але сьогодні це будуть задачі економічного змісту. Отже, записуємо:

8 листопада

Класна робота

Текстові задачі економічного змісту

2. Спочатку переглянь відео

 

3. Розв'яжемо наступні вправи

Вправа 459

1) Оскільки у задачі присутні і гривні, і копійки, то переведемо все у копійки (десяткові дроби ми ще не вивчали, щоб записати число з комою)

2) Дізнаємось, скільки окремо заплатимо за 8 зошитів та за 3 ручки. Знаходимо вартість покупки

3) Дізнаємо, яку решту ми отримаємо

Вправа 465

У даній задачі треба виконати ділення з остачею. Неповна частка і буде нашою відповіддю

Вправа 463

Складаємо вираз: якщо перший і другий цех разом виготовляють по а виробів, то разом  - . Три наступні цехи виготовляють разом  виробів. Додаємо ці вирази і підставляємо значення

4. Виконуємо самостійно.

На 7 балів вправи 443, 460

На 9 балів вправи 460 та 462

На 12 балів вправи 462 та 468

Форма для відповідей


_______________________

05.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні продовжуємо працювати над текстовими задачами. Отже, записуємо:

5 листопада

Класна робота

Текстові задачі

Вправа 424

Уважно прочитай умову задачі та переглянь наступне відеопояснення

Вправа 431

Уважно прочитай умову задачі та переглянь наступне відеопояснення

2. Виконуємо самостійно.

На 7 балів вправа 425

На 9 балів вправи 425 та 426

На 12 балів вправи 426 та 434

Форма для відповідей

_______________

04.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні починаємо наступну тему. Ти вже вивчав способи і методи розв'язання текстових задач. Давай пригадаємо та вдосконалимо знання. Отже, записуємо:

4 листопада

Класна робота

Текстові задачі

2. Давай пригадаємо, як користуватись формулою шляху, якою ми раніше вже користувались

Задача 417
Переглянь та законспектуй розв'язання задачі

Задача 418
Переглянь та законспектуй розв'язання задачі 
(перше завдання є у відео, друге виконай самостійно)

3. Уявімо, що ми вирішили подорожувати річкою на човні. Тому треба вияснити, скільки часу витратимо на дорогу в обидві сторони. Для цього необхідно використати наступні формули. Переглянь відео та запиши запропоновану задачу:
За наведеним у відео зразком, розв'яжи задачу 420 із підручника

________________________________

03.11.2021

1. Вітаю! Сьогодні завершуємо працювати з рівняннями і вже завтра перейдемо до наступної теми. Отже, записуємо:

3 листопада

Класна робота

Рівняння

Вправа 393

1) (х+492)-789=839

х+492 - невідоме зменшуване, тому

х+492=839+789

х+492=1628

отримали нове рівняння, де х - невідомий доданок

х=1628-492

х=1136

Розв'яжи приклади 2,3,4

Перевір

 

Самостійно ( без перевірки по відео) розв'яжи №394 (6)

Вправа 397

1) 15х+12х+7=169

(15х+12х)+7=169 - доданки з х об'єднуємо дужками (вони в нас "друзі по нещастю")

15х+12х=169-7

х*(15+12)=162

х*27=162

х=162:27

х=6

Другий номер виконай самостійно

На 12 балів розв'яжи задачу 400 (1)

Фото виконаної роботи чекаю в особистих повідомленнях у вайбер

_______________

02.11.2021

1. Вітаю! Запиши у зошит наступне: 

2 листопада

Класна робота

Рівняння

2. Сьогодні ми розглянемо, як працювати із складнішими рівняннями:

3. Перевір свої сили на практиці:

Вправа 384 (ЗАПИШИ ЇЇ)

1) 2х+5х=49

х "виганяємо" за дужки і отримуємо:

х*(2+5)=49

х*7=49 - використовуємо правило знаходження невідомого множника

х=49:7

х=7

Розв'яжи 2, 3 та 4 рівняння цієї вправи самостійно.

ПЕРЕВІР!!!

Вправа 388 (ЗАПИШИ ЇЇ)
1) 4592-х=725
у+2492=7599
Розв'яжемо перше рівняння:
4592-х=725
у даному рівнянні х-невідомий від'ємник, тому
х=4592-725
х=3867
Так само знаходимо у:
у+2492=7599
у=7599-2492
у=5107
х+у=3867+5107
Виконай завдання 2 самостійно.
Перевір
Розглянемо ще один приклад рівнянь:
4х+2х-5=37
(4х+2х)-5=37 - ми розглядаємо 4х+2х як родину, яка є невідомим зменшуваним, а 5 - від'ємник 
4х+2х=37+5 
х*(4+2)=32
х*6=32
х- невідомий множник
х=32:6
х=7

___________________

01.11.2021

1. Вітаю! Запиши у зошит наступне: 

1 листопада

Класна робота

Рівняння

2. Давай пригадаємо, що ми почали вивчати перед канікулами. Говорили про числові та буквенні вирази, формули. 

Пригадай формулу шляху. Давай перевіримо: формула шляху

3. Давай пригадаємо, як розв'язувати рівняння: 
4. Почнемо працювати! Запиши у зошит :
Вправа 375
1)2571+х=4597
х- невідомий доданок,  а ми знаємо правило, як знайти невідомий доданок (переглянь презентацію вище або с.61 у підручнику)
! не забудь написати перевірку!
2) у+17 392=21 456
( це виконуємо так, як і попереднє завдання)
3) z-52 142= 37897 
z- невідоме зменшуване (переглянь презентацію вище або с.61 у підручнику)
4) 42 562 -m =37 985
m - невідомий від'ємник
Перевір себе!!!!
Вправа 381
1) 23*x=432 (х- невідомий множник)
2) 22*x=8008(х- невідомий множник)
3) x*16=0(х- невідомий множник)
4) x:27=38 (х- невідоме ділене)
5) x:192=0(х- невідоме ділене)
6)912:x=24(х- невідомий дільник)
Перевір себе!!!!


_________________________________________________

22.10.2021

1. Вітаю! Запиши у зошит наступне: 

22 жовтня

Класна робота

2. Опрацюємо вправу 354

- Спробуй уважно прочитати та розв'язати на чернеці

 - Перевір розв'язок за допомогою відео

 - Запиши тепер розв'язання у зошит

3.  Опрацюємо вправу 359

- Спробуй уважно прочитати та розв'язати на чернеці

 - Перевір розв'язок за допомогою відео

4.  Опрацюємо вправу 363

- Спробуй уважно прочитати та розв'язати на чернеці

 - Перевір розв'язок за допомогою відео

5. Домашнє завдання.

Рівень А (на 6 балів) 360, 358
Рівень Б (на 9 балів) 361, 364
Рівень В (на 12 балів) 362, 367 або 366

_____________

21.10.2021

Вітаю! Сьогодні пропоную перевірити свої сили і виконати цікаві задачки до олімпіадного тижня у нашому ліцеї!

Завдання

____________________________________

20.10.2021

1. Вітаю! Виконайте невеличкий математичний диктант за посиланням Математичний диктант

2. Запишіть у зошит наступне:

20 жовтня

Класна робота 

Числові вирази. Буквенні вирази. Формули

2. Переглянь відео, занотуй приклад у зошит та виконай завдання, яке запропоновано у відео

3. Виконай наступні завдання за підручником
Рівень А (на 6 балів) 338, 340
Рівень Б (на 9 балів) 341, 345, 346
Рівень В (на 12 балів) 347, 348, 349

____________________

 19.10.2021

1. Вітаю вас, учні 5- Б класу) запишіть у зошит наступне:

19 жовтня

Класна робота 

Числові вирази. Буквенні вирази. Формули

2. Перейдіть за посиланням та перегляньте ЧОТИРИ хвилинки відео

Відеоурок

Якщо не маєш можливості подивитись відео, то прочитай сторінки 54- 56 у підручнику.

3. Перевір себе, виконавши такі завдання: 

Вправа 336 

Запиши вирази у  зошит наступним чином:

Формули     |  Буквенні вирази    |  Числові вирази


Вправа 342

Вправа 343

( приклад виконання завдання є у відео вище, якщо все одно буде не зрозуміло, розберемо на наступному уроці)

4. Обов'язково запиши все у зошит. На наступному уроці все перевіримо!


Немає коментарів:

Дописати коментар